سنسور سیلندر پنوماتیک

خرید سنسور جک پنوماتیک

ابزار کنترل واردکننده انواع سنسور جک با بهترین کیفیت در برندهای  SmcFestoalifairtac می باشد. برای مشاوره  استعلام قیمت تماس بگیرید.

سنسور جک پنوماتیک چیست؟

سنسور جک پنوماتیک یک نمونه از پرکاربرد ترین سنسور های طراحی شده در صنعت می باشد. به طور معمول از این سنسور برای کنترل کورس حرکت سیلندر ها استفاده می شود. در زمان گذشته انسان برای انجام بسیاری از امور خود مجبور به استفاده از روش های سنتی بوده است؛ این روش ها معمولا انرژی و زمان زیادی را می طلبید. اما با پیشرفت علم و روی کار آمدن روش های جدید، انجام بسیاری از امور به امری ساده بدل شد. همانطور که می دانید امروزه دستگاه ها و ابزار های مختلفی طراحی شده اند که استفاده از هر یک از آن ها موجب راحتی امور خواهد شد. یکی از این ابزار ها، سیستم پنوماتیک است. سیستم پنوماتیک به فناوری هوای فشرده گفته می شود که تمامی امور مربوط به آن به وسیله هوای فشرده صورت می گیرد. در حال حاضر استفاده از سیستم های پنوماتیک جایگزین بسیاری از روش های قدیمی شده است. به گونه ای که همه روزه شاهد استفاده از این سیستم در موارد گوناگونی هستیم. اما یکی از مهم ترین قسمت های موجود در این سیستم، سنسور جک پنوماتیک است. جک های پنوماتیک با استفاده از این سنسور به تشخیص دقیق موقعیت خطی پیستون و فرمان گیری آن می پردازند. به طور کلی یکی از متداول ترین سنسورهای قابل استفاده در سیستم پنوماتیک نمونه مغناطیسی سنسور جک پنوماتیک است.

در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی سنسورها نقش فرمان‌دهی را برعهده دارند. تشخیص موقعیت پیستون و فرمان‌گیری وظیفه سنسورها در سیلندر پنوماتیک است. انواع مختلفی سنسور وجود دارد و سنسور مغناطیسی از متداول‌ترین سنسورهایی است که در کنار جک پنوماتیک به کار می‌روند.

از سنسورها برای بازخورد موقعیت در سیستم‌های کنترل، در ماشین‌آلات و تجهیزات خودکار استفاده می‌شود. سیلندرهای پنوماتیک از حسگرهایی برای تشخیص موقعیت خطی پیستون، برای کاربردهایی که بازخورد موقعیت در آن‌ها بسیار مهم هستند، استفاده می‌کنند. همانطور که گفتیم، متداول‌ترین نوع سنسور مورد استفاده برای سیلندرهای پنوماتیک، سنسورهای مجاورت مغناطیسی هستند، که میدان مغناطیسی آهن‌ربا در پیستون سیلندر را تشخیص می‌دهند. سنسور روی بدنه سیلندر پنوماتیک سوار شده و براساس مجاورت با آهن‌ربا، ON یا OFF را نشان می‌دهد. با توجه به نوع کاربرد جک پنوماتیک، می‌توان از فناوری‌های مختلف حسگر مجاورت مغناطیسی برای به حداکثر رساندن عملکرد، فضا و استفاده کرد.

سنسور جک

چرا باید از یک سنسور برای جک پنوماتیک استفاده کرد؟

از سنسورهای موقعیت سیلندر پنوماتیک، برای تشخیص موقعیت خطی پیستون در زمان کار، استفاده می‌شود. به طور معمول، سیلندرهای پنوماتیک با آهن‌ربایی که از قبل به صورت داخلی به پیستون متصل شده، ساخته می‌شوند.

بنابراین، در صورت تمایل می‌توان از سنسورهای مجاورت مغناطیسی استفاده کرد. سنسور براساس جایی که نصب شده، می‌تواند موقعیت‌های کششی، عقب‌نشینی و موقعیت‌های فردی را در امتداد بدنه سیلندر، تشخیص دهد. می‌توان چندین حسگر را برای ایجاد بازخورد براساس چند موقعیت به یک سیلندر پنوماتیک ، متصل کرد.

نصب سنسور جک پنوماتیک

دو نوع متداول از انواع بدنه سیلندرهای پنوماتیک پروفیل وجود دارد. سنسور را می‌توان به جک چهار میل و جک DNC متصل کرد. براساس نوع بدنه، روش‌های مختلف نصب وجود دارد. روش‌های نصب با توجه به انواع مختلف سنسور تغییر می‌کند. بنابراین دانستن نوع بدنه جک پنوماتیک ، بسیار در انتخاب سنسور مهم است.

  • نصب سنسور در جک‌های پروفیل پنوماتیک

جک‌های پروفیل به شکل مستطیل هستند. برای نصب این سنسورها روی بدنه سیلندر از دو روش آسان استفاده می‌کنند. برای سیلندرهای پنوماتیک که دارای استاندارد ISO 15552 هستند، شیارهایی در امتداد بدنه وجود دارد که حسگر را در آن شیارها قرار می‌گیرد. سپس سنسور توسط یک پیچ تنظیم شده در محل خود محکم می‌شود. دیگر جک‌های پروفیل دارای میله‌های شبیه به کراوات هستند، که بدنه استوانه‌ها در هر چهار گوشه قرار می‌گیرند. سنسورها را می‌توان روی میله کراوات سوار کرد و در طول جک به موقعیت مناسب رساند.

  • نصب سنسور در جک‌های گرد پنوماتیک

به طور معمول، جک‌های گرد پنوماتیک که استاندارد ISO 6432 دارند، کوچک هستند. یک محفظه‌ای استوانه‌ای شکل روی سیلندر قرار می‌گیرد که سنسورها روی آن‌ها نصب می‌شوند. سنسورها در این نوع باید متناسب با قطر سیلندر باشند. پس از نصب، سنسور و محفظه می‌توانند در امتداد جک حرکت کنند و سپس در جای خود محکم شوند.

ویژگی‌های سنسور مغناطیسی جک پنوماتیک

تمام سنسورهایی که برای جک‌های پنوماتیک برای ایجاد بازخورد از موقعیت خطی پیستون، استفاده می‌شوند، از یک میدان مغناطیسی استفاده می‌کنند. بنابراین، به طور معمول همه سیلندرهای پنوماتیک دارای یک آهن‌ربا هستند، که به صورت داخلی روی پیستون قرار دارد.

انواع سنسور جک پنوماتیک

  • Hall effect sensor

این سنسور، یک سنسور با میدان مغناطیسی به طور شعاعی است. یک آهن‌ربا تراز شده به صورت شعاعی، یک میدان مغناطیسی عمود بر میدان مغناطیسی سنسور، تولید می‌کند. سنسور Hall effect sensor، دستگاه‌های الکترونیکی به صورت جامد هستند. آن‌ها از یک تقویت‌کننده ولتاژ و یک مدار مقایسه‌کننده تشکیل می‌شوند و یک خروجی سوئیچینگ را هدایت می‌کند.

  • حسگرهای مغناطیسی ناهمسانگرد

نوع دیگر سنسور مغناطیسی جک پنوماتیک، انواع مغناطیسی ناهمسانگرد (AMR) است. کارکرد سنسورهای AMR ساده است؛ عنصر سنسور در صورت وجود میدان مغناطیسی دچار تغییر مقاومت می‌شود و جریان بایاس را که از عنصر حسگر عبور می‌کند تغییر می‌دهد. یک مدار مقایسه‌کننده تغییر جریان را تشخیص داده و خروجی سنسور را روشن می‌کند.

چگونه سنسور سیلندر پنوماتیک مناسب را انتخاب کنید؟

برای بیشتر عملکردها، سنسور Hall effect sensor استفاده می‌شود. این سنسورها دارای چرخه عمر و مقاومت مناسبی در برابر لرزش برای مدیریت برنامه‌های معمول هستند. با این حال، معیارهای دیگری برای کاربردهای خاص باید در نظر گرفته شود.

برای انتخاب سنسور سیلندر پنوماتیک مناسب باید به موارد مشخص شده، توجه کنید. این موارد شامل محیط، سرعت سوئیچینگ، نوع خروجی، تغییر مشخصات سیگنال، نصب، جهت‌گیری آهن‌ربا، محافظت از مدار و سیم‌کشی هستند.

سنسور جک پنوماتیک چهار میل

جک های چهار میل با توجه به شکل متفاوت خود به این صورت که چهار میله در بیرون از آن قرار گرفته اند برای نصب سنسور نیاز به پایه های فلزی دارد. پایه سنسور جک پنوماتیک به یکی از میله ها متصل شده و میدان مغناطیسی فعال میشود.

۱ دیدگاه

  • سلام به نفری احتیاج دارم تا یک سنسور ۱۵ تا ۲۵ میل فاصله غیر فلز (خمیر شیرین) به دو جک ۲۰×۸۰(TN) نصب کند و همچنین برای جک ها سنسور حرکت نصب و راه اندازی کند ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *